2009. június 27., szombat

Tárkonyos saláta sült cukkinivel

...avagy a NAGY VEGETÁRIÁNUS KIHÍVÁS napja!

Vegavarázs hívott minket nem olyan rég játékba, melynek értelmében a résztvevők ma nem főztek húsos ételt, sőt gombát, tojást, hagymát és alkoholt sem használhattak.
Én magam a tejtermékeket is kihagytam, és így sem volt hiányérzetem.

Igaz, hogy a menüm meglehetősen egyszerű, de ennek az is az oka, hogy egy személyre azért kicsit kisebb a lelkesedés. Egyébként is többnyire egy vagy két fogást szoktam enni ebédnél. Inkább egyet. A desszert - ha van - ráér délután, amikor már van hely számára a bendőben.
A következő ételek készültek tehát a kihívás napjára:

Fűszeres sült krumpli
Tárkonyos saláta sült cukkinivel
Sárgabarack sörbet rózsakivonattal

Ez természetesen csak az ebéd, de a reggeli és a vacsora nálam gyümölcs, így arról nincs mit írni.
Az első étel nem újdonság. Gyakran készül, különösen, ha egymagam vagyok itthon. A receptjén ma annyit változtattam, hogy kimaradt a fokhagyma (a játékszabályoknak megfelelően), és nem készítettem el a joghurtos mártást sem hozzá, mivel volt saláta.

A sült cukkinis saláta alapötletét Tündértől vettem. Itt-ott kicsit változtattam rajta. Először padlizsánra akartam cserélni a cukkinit benne, de végül az utóbbit kívántam ma jobban. Nem került ebbe sem hagymaféle, inkább aszalt és grillezett paradicsommal egészítettem ki.

Hozzávalók (2 főre): 2 kisebb cukkini, 2ek olaj (én most az aszalt paradicsom olaját használtam), 2dl víz, 2ek tárkonyos ecet, egész zöldbors, 1tk só, 2tk cukor, pár darab koktél- és néhány olajban eltett aszalt paradicsom, 2ek petrezselymes olaj

Elkészítés
: a cukkiniket 3mm-es szeletekre, a koktél paradicsomokat pedig félbevágjuk, és egy tálban összeforgatjuk egy csipet sóval és az olajjal. Serpenyőben megsütjük a cukkiniszeletek mindkét oldalát, végül óvatosan a paradicsomdarabokat is. Közben összekeverjük a salátalét: a vízhez adjuk a tárkonyos ecetet, az egész zöldborsot, a cukrot és a sót. Ebbe a fűszeres lébe szedjük a sült zöldségeket. Teszünk rá még néhány szelet aszalt paradicsomot is, és megöntözzük a petrezselymes olajjal. Hagyjuk összeérni az ízeket.

A rózsakivonattal készült sárgabarack sörbet receptje (és fotója) pedig holnap következik.

6 megjegyzés:

Makka írta...

Nagyon jól hangzik a salátád. Az illatára is kíváncsi lennék, nemcsak az ízére.:)
A sárgabarackos desszerted nagyon izgatja a fantáziámat.:))

szepyke írta...

Annyira jó lehet, hogy saját aszaltparadicsomod van.
Ma néztem aszalókat, de akkorák, mint a fél konyha...

erős ildikó írta...

Nekem csak egy kisebb tálcás gépem van - no meg a napfény...

trinity írta...

Nagyon jó kis saláta-de én is várom a desszertet is:)))

Renata Kalman írta...

De jó!!!

Tündér írta...

Jó lett a saláta! A paradicsomon én is gondolkodtam, de maradt csak a cukkini, akkor erre az ízre vágytam inkább.