2015. november 8., vasárnap

Ezerarcú ősz

Fénykép: Erős Ildikó © napmátka tűzhely

Kicsit sajnálom, hogy kevés kép kerül fel ide, egyszerűen az idő hiánya miatt. Annyi mindent csinálok egyszerre, miközben jópár dolog elmarad, s még mennyi-mennyi tervem is van. Pedig aranyszín képek is születtek október végén - amikor már nem is hittük, háromhetes eső és sár után, hogy a táj mást is mutat még, mint szürkét és fakóbarnát. Koratél lett, begubódzós. Azután mégis aranyban ragyogott a táj pár napig, amíg még volt levél a fákon. Most már alig akad. Mégis gyönyörű ez a kép. Reggelente vastag dér és csend üli meg a kertet, a Bódva-partot. Szeretem ezeket a színeket is. A kékek és zöldek nem harsány, meghatározhatalan árnyalatait. A fák bizonytalan lenyomatait a távolban.

Apuval tegnap az Idősek napján voltunk. (Ilyenkor macerás az elkészülés, a rengeteg ruha fölé még takaró is kerül és prémes lábzsák a kerekeszékbe. Mire elkészülünk, én már fürdőruhában is ellennék.)
Élvezte a műsort, a korosztálya zenéit, és egyik kis helybéli tanítványom is szavalt. Hoztunk haza süteményt, ajándékcsomag is volt, és jó kis marhapörköltet kaptak a szépkorúak. Ő ott nem tudja szépen megenni, de mégis összekészítik neki, itthon elboldogulunk vele.

A kertre most kevesebb az időm, a tél előtti takarítgatást éppen csak elkezdtem, s még október végén bevittem a teraszról a növényeket. Éjjelente fagy van a völgyben, és nap közben sem mindig száll fel a köd.
A teraszon azért nagy az élet, a két kiscica egyre bátrabban veszi birtokba és fedezi fel.

A szobában pedig a cserépkályha árasztja hátam mögött a meleget, miközben éppen a gépnél dolgozom. Végre leadtam megint egy TED-fordítást, előszedtem újra a kézimunkát, s talán a tanítványoknak is sikerül újabb ötletekkel egy közösségi, kicsit dinamikusabb, érdekesebb, online tanulási felületet biztosítani. Közben szorgalmasan tanulok is, ősztől beindultak a tanári továbbképzések. Tudom, sokan vitatják a mai technológia létjogosultságát, eredményességét az oktatásban. Ki-ki azt gondol, amit akar, nekem kifogyhatatlan lehetőségeket jelent, hogy otthonról, Apu mellől nem kimozdulva tudok ennyi mindenben részt venni.

Nincsenek megjegyzések: